پورتال تخصصی بیمه عمر

هر آنچه که باید از بیمه عمر دانست

پورتال تخصصی بیمه عمر

هر آنچه که باید از بیمه عمر دانست

نویسندگان

با عرض سلام و دورود بر شما

در تعداد کثیری از پیغامهای ارسالی توسط شما عزیزان این سوال مطرح شده، که چگونه میتوان یک وکیل بیمه ای و یا مشاور مالی خانواده انتخاب نمود.


برای سئوال فوق خیلی تحقیق نمودم تا یک جواب مشخص و یا یک فرمول ساده بیابم تا شما عزیران در پیدا نمودن یک مشاور مالی خانواده به مشکل بر نخورید ولی متاسفانه مطلب خاصی نیافتم. اما چند نکته از تجاربی که طی این چندسال کسب کرده ام بیان می کنم، امید که شما دوستان از آنها بهره مند شوید:


اولین تجربه من زمانی بود که میخواستم در مورد بیمه عمر تحقیق کنم ، به همین علت به خیلی از دفاتر نمایندگان بیمه و شرکتهای بیمه از قبیل بیمه : ایران ، آسیا ، پاسارگاد ، پارسیان و ... سر زدم ، طی صحبتهایی که با آنها داشتم متوجه شدم، نماینده بیمه از پوششها و شرایط بیمه عمر که اقدام به فروش نموده هیچ اطلاعات تخصصی ندارد و فقط به چند موضوع که در ذیل بیان میدارم بسنده کرده بود :


اولین موضوعی که شرح داده می شود شرایط عمومی بیمه عمر بود که در تمام شرکتها وجود داشت.

و بعد برای اینکه مرا وادار کنند که از نمایندگی یا شرکت بیمه ایشان بیمه عمر خریداری کنم به بیان مطالب حاشیه ای می پرداختند که بعد ها متوجه شدم از این طریق توانسته بودن تعداد زیادی بیمه عمر به افراد مختلف بفروشن :

  • اینکه بنده نزدیک به 2000 نفر بیمه گذار بیمه عمر دارم.
  • شما میتوانی بر خلاف شرکتهای بیمه دیگر با یک حق بیمه منزلتان را هم تا 30 سال بیمه آتشسوزی کنید.
  • شما میتوانید با پرداخت یک حق بیمه ، دو نفر را بیمه عمر کنید.
  • سود شرکت ما در سال X و Y اینقدر درصد بوده.
  • و ...

اکثر این افراد با این طرفند توانسته بودن تعداد زیادی از مشتریان را پیش خود بیمه کنند ؛ که پیشنهاد من به شما عزیزان هوشیاری بیشتر شما در این ضمینه است . سعی کنید اگر قصد دارید خود و خانوادتان را تحت پوشش بیمه عمر قرار دهید پیش افرادی بروید که :


  1. به قوانین بیمه اشراف کامل داشته باشد .
  2. فعالیتشان حداقل طی 3 سال مستمر فقط در صنعت بیمه بوده و صنعت بیمه منبع درآمدی بعدی فرد نباشد. ( فردی باشد که حرفه صنعت بیمه تنها شغل درآمدیش باشد)
  3. فردی باشد که احساس مسئولیت داشته باشد، یعنی بخاطر منافع شما تمام سعی و تلاشش را انجام دهد.


یک روز برای پاسخ بجواب یکی از سئوالیهایی که برایم پیش آمده بود، به یکی از نمایندگی های بیمه رفتم، متأسفانه اطلاعات بنده بیشتر از این فرد نماینده بود ، ایشان برای اینکه مرا مجذوب خود کنند این مطلب را بیان داشت که بنده در ماه فقط 2 میلیون تومان واریزی در بیمه عمر دارم بغیر از افرادی که سالیانه یا شش ماهه حق بیمه واریز می نمایند ؛ این موضوع برایم خیلی جالب بود فردی که اطلاعات تخصصی ندارد چگونه ماهیانه 2 میلیون تومن واریزی داره ، بعد از تلاش و ممارست بسیار فهمیدم این نماینده در یکی از قسمتهای یک شرکت خصوصی .... مشغول به فعالیت هست و از این طریق تمام پرسنل این شرکت را به طریقی تحت پوشش این بیمه نامه قرار میداد و جالب تر از همه این بود برای جذب مشتری تمامی دوستان و آشنایان و کسانی که می شناخت را تا سه ماه حق بیمه را واریز میکرد و بعد دفترچه اقساط را بشخص بیمه گذار میداد تا بقیه اقساطش را واریز کنند.


تجربه بعدی زمانی بود که در یکی از سایتهای که مردم مسائل بیمه عمر خود را در آن به اشتراک میگذاشتن و نمایندگان بیمه شرکتهای مختلف بگونه ای تبلیغاتی برای جذب مشتری جواب میداد که بنده برای شفاف سازی آن دسته از عزیزانی هموطن که با سیری از پیامهای تبلیغاتی از سمت نمایندهای بیمه برخورد کرده بودن پیامی بی طرف ، به اشتراک گذاشتم که بعد از گذشت یکسال هموطنان مان از اصفهان، ارومیه، مشهد و تهران با شماره من تماش میگرفتند و از بنده حقیر مشاوره میگرفتند به همین علت این وبلاگ را جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی پوشش بیمه عمر برای هموطنانم ساختم.


بعد از گذشت یکماه یکی از هموطنان مان از تهران با من تماس گرفت منوط به اینکه بنده مشاور امور مالی خانواده شان در ضمینه امور بیمه ای بشم ؛ وقتی که بیان شد بنده در استان مازندران هستم و باید با وقت قبلی و هماهنگی به تهران بیام این هموطن تهرانی حرف جالبی زد : تهران رو چه به مازندران مگه در تهران کسی نیست؟

حرف این هموطن تهرانی شاید تحقیر کننده و توهین آمیز بود ولی درست میگفت ، هر چند تمامی شرکتهای بیمه در هر استان موظف هستند به بیمه گذاران خود حتی اگر صدور بیمه نامه در استان دیگری باشد جوابگو باشند ولی این هموطن ما بد بیرا نگفته بود.


پس سعی کنید اول از همه در شهر خود و بعد در استان خود دنبال یک مشاور مالی خانواده یا وکیل بیمه ای (نماینده بیمه) متعهد با شرایطی که قبلاً گفته ام پیدا کنید.

علتش وقتی برای شما ملموس یا بهتر است بگویم قابل لمس است که بیمه نامه شما به خسارت بخورد و شما بخواهد از پوشش بیمه ای خود استفاده کنید آن زمان هست که که یک وکیل بیمه ای و یا مشاور مالی خانواده میتواند از حق شما در برابر شرکت بیمه دفاع کند و باعث شود شما از بیشترین پوشش مالی بیمه نامه خود استفاده کنید.

بعضاً دیده ام در نمایشگاه های فصلی در شهرستان یکی از نمایندگان بیمه از استان تهران برای فروش پوشش بیمه ای در این نمایشگاه ها حضور پیدا میکند و بفروش پوشش بیمه ای میپردازن و متاسفانه خیلی از شهرستانی ها از این سیستم پذیرایی میکنن. در صورتی که هم شهری شما عزیزان نمایندگی بیمه همان شرکت را دارد.


حال سئوال من از آن دسته از افرادی که از این سیستم پذیرایی میکنن این هست:

آیا فکر آن را کرده اید که در زمان مشکل و استفاده از پوشش بیمه ای ، چه کسی میتواند از حق شما دفاع کند ؟

نظرات  (۱)

سلام من امروز 21 دی ماه 94 مطلب شما رو خوندم برام جالب بود فقط توی این مطلب شما کلی صحبت کردید و راهنمایی خاصی ارائه ندادید ممنون میشم بابت اینکه چطور یه بیمه عمر خوب بخریم من رو راهنمایی کنید. متشکرم 
پاسخ:
با سلام خدمت شما سرکار خانم

همانگونه که عرض کردم سعی کنید اگر قصد دارید خود و خانوادتان را تحت پوشش بیمه عمر قرار دهید پیش افرادی بروید که :


  1. به قوانین بیمه و بیمه عمر  اشراف کامل داشته باشد .
  2. فعالیتشان حداقل طی 3 سال مستمر فقط در صنعت بیمه بوده
  3. دانش کامل در شاخه بیمه عمر داشته باشد
  4. فردی مسئولیت پذیر باشد
  5. منافع شما بیشتر برایش اهمیت داشته باشد تا خودش
  6. حد المقدور از نمایندگان شهر خود خرید کنید

با تشکر


موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی